ЗВІТ
директора Журавльової Тетяни Павлівни
за 2024/2025 навчальний рік
Відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Примірного положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю» від 23.03.2005 р. № 178, на виконання Національної доктрини розвитку освіти (п. 3), наказу Міністерства освіти і науки України від 28.01.2005 р. № 55 «Про запровадження звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх навчальних закладів», керівник має щороку звітувати про свою діяльність на загальних зборах педагогічного колективу, батьківського комітету та ради школи, громадськості. Таке звітування має на меті подальше утвердження відкритої і демократичної державно – громадської системи управління освіти, поєднання державного і громадського контролю за прозорістю прийняття й виконання управлінських рішень, запровадження колегіальної етики управлінської діяльності в школі, що базується на принципах взаємоповаги та позитивної мотивації.
У своїй роботі протягом звітного періоду керувався Статутом Капитолівського ліцею, правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора ліцею, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника навчального закладу.
Організація освітнього процесу в закладі освіти у 2024/2025 навчальному році здійснювалась в умовах воєнного стану дистанційно, відповідно до чинних нормативних документів задля забезпечення права учнівства до продовження здобуття освіти. Одним з найважливіших завдань і найбільшою цінністю навчального закладу в цей надзвичайно складний для країни і системи освіти зокрема, є життя, безпека та здоров´я всіх учасників освітнього процесу. Також важливим завданням була організація ефективного освітнього процесу з врахуванням безпекових факторів періоду воєнного стану.
Управління закладом освіти
Дух ліцею, його кращі традиції і здобутки визначають педагогічні колективи. Провідною фігурою у реалізації завдань, безперечно виступає вчитель/вихователь, який зобов’язаний втілювати в життя всі ідеї, забезпечувати єдність виховання і навчання – основного принципу закладу освіти. Проте велику роль у освітньому процесі відіграють батьки.
Робота директора і колективу нероздільні. Спільними зусиллями вирішуються всі освітні задачі.
Педагогічний колектив ліцею у поточному навчальному році проводив послідовну і цілеспрямовану роботу по виконанню завдань, визначених основними законодавчими та нормативними документами освітньої галузі, зокрема пов’язаними з реформою освіти: Законом України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» «Про дошкільну освіту», концептуальними засадами Базового компоненту дошкільної освіти, Нової української школи, новим Державним стандартом початкової освіти, власною Концепцією та Програмою розвитку навчального закладу, Положеннями «Про академічну доброчесність», «Про внутрішній моніторинг якості освітнього процесу», «Про порядок підвищення кваліфікації педагогічних працівників», «Про внутрішню систему забезпечення якості освіти», стратегією розвитку комунального закладу «Капитолівський ліцей Оскільської сільської ради Ізюмського району Харківської області», освітніми програмами, річним планом роботи ліцею, забезпечував оновлення змісту, форм і методів навчання, вдосконалення освітнього процесу та його результативність. Значно вдосконалював навички у проведенні дистанційних форм навчання.
Методична робота здійснювалася за основними організаційними формами: індивідуальною (самоосвіта педпрацівників, атестація, консультації), груповою (методичні об’єднання ліцею) та колективними (засідання педагогічної ради, наради, семінари). В закладі працювали 3 циклові методичні об’єднання педагогічних працівників, МО класних керівників, МО вихователів. На засіданнях методичних об’єднань обговорювалися як організаційні питання (вивчення методичних листів та рекомендацій МОНУ, зміни у навчальних програмах, оцінювання навчальних досягнень учнів), так і методичні питання щодо впровадження в освітній процес нових технологій, інтенсивних форм і методів навчання, застосування міжпредметних зв’язків у процесі формування комунікативних компетенцій учнів та вихованців закладу, подолання освітніх втрат.
Впродовж навчального року проводився постійний аналіз роботи педагогів: динаміка навчальних досягнень учнів та вихованців, рівень професійного росту (відкриті заняття в ЗДО та уроки, заходи, розробки методичних матеріалів, виступи ), застосування у роботі інноваційних технологій, створення ситуацій саморозвитку і самореалізації учнів тощо. Вивчено стан викладання трудового навчання та технологій, образотворчого мистецтва.
Діаграма результативності роботи вчителів Капитолівського ліцею
за підсумками 2024/2025 навчального року
Неатестації здобувачів освіти за підсумками навчання за рік не було допущено. Порушення вимог ст. 53 Конституції України, ст. 12 щодо обов’язковості здобуття повної загальної середньої освіти не зафіксовано.
Методичне навчання педагогічних працівників дошкільного відділення ліцею здійснювалось в різних формах, які забезпечують підвищення теоретичних знань та набуття педагогом практичного досвіду взаємодії з дитиною в освітньо-пізнавальній діяльності. Це методичні об’єднання, педагогічні ради , семінари-практикуми, відкриті заняття , консультації онлайн та ін. тут працюють постійно діючі:
Група | Тема |
Методична студія | Робота з впровадження інноваційних технологій в ЗДО |
Мотиваційна творча лабораторія в межах інноваційної діяльності | Активізація професійного, творчого потенціалу педагогічних працівників в роботі з інноваціями
|
Мобільна фокус група | Створення ефективної системи роботи з обдарованими дітьми |
Кафедра вузьких спеціалістів-педагогічний творчий клуб | Формування професійної мобільності педагогів у вирішенні питання художньо-естетичного, фізкультурно-оздоровчого виховання дошкільників |
В контексті наступності між суміжними ланками освіти проведено педагогічну раду «Системний підхід до забезпечення наступності і перспективності між дошкільним закладом та школою».
Працівники ліцею – це команда, яка злагоджено працює для досягнення успіху.
Керівник педагогічної команди ліцею – директор – забезпечує кооперацію зусиль учителів/вихователів та батьків і відповідає за результати колективної роботи всієї команди. Головним завданням директора є захист прав і інтересів дітей. Головною метою роботи педагогічної родини є досягнення такого рівня розвитку і навченості дитини, який відповідатиме її індивідуальним можливостям.
Основна мета моєї діяльності, як керівника незмінна:
Проте, в умовах що склалися, розвитку матеріальної бази ліцею у цьому навчальному році досягти майже не вдалося.
Враховуючи вимоги сьогодення, педагогічна діяльність ліцею спрямована на всебічний розвиток дитини, формування ключових та предметних компетентностей учнів, утвердження загальнолюдських цінностей, розкриття потенційних можливостей і здібностей учнів.
Кількісно-якісний склад педагогічних працівників
У ліцеї працює 24 педагогічних працівники: вчителі – 19 осіб
вихователі – 5 осіб
З них:
Мають звання «старший учитель» – 7 осіб.
З метою зростання фахової майстерності учителів та вивчення систем роботи у ліцеї щорічно проводиться атестація педагогічних працівників.
Атестація педпрацівників 2025 рік
Підвищення кваліфікації у 2024-2025 році
Для формування методологічної та теоретичної компетентності, поглиблення соціально-гуманітарних і психолого-педагогічних знань, з метою самоосвіти протягом 2024/2025 навчального року педагогічні працівники закладу успішно пройшли курси на базі КВНЗ «ХАНО» та онлайн-курси на платформах онлайн-освіти та отримали відповідні документи про підвищення кваліфікації.
Аналіз структури і мережі школи. Збереження контингенту
На сьогоднішній день у ліцеї навчається 164 здобувачі освіти.
Кількість здобувачів освіти по роках
Навчальний рік | ЗЗСО | ЗДО | ||
Кількість здобувачів освіти | Середня наповнюваність класів | Кількість здобувачів освіти | Середня наповнюваність груп | |
2022/2023 | 129 | 13 | 53 | 18 |
2023/2024 | 117 | 11 | 53 | 18 |
2024/2025 | 102 | 9 | 62 | 21 |
У ліцеї працює 11 класів у ЗЗСО та 3 різновікові групи у дошкільному відділенні. Наповнюваність у ЗЗСО 5-20 учнів, в середньому біля 9 дітей у класі; у дошкільному відділенні 12-24 вихованці, в середньому 21 дитина у групі. Усі здобувачі освіти, які охоплені навчанням у ліцеї, належать до території обслуговування ліцею. Поряд з тим, є здобувачі освіти, які проживають у навколишніх селах громади та м. Ізюм.
ІНФОРМАЦІЯ
про дітей 2024/2025 н.р.
Загальна
кількість дітей |
Діти, які знаходяться за кордоном | Діти, які знаходяться в Україні (ВПО) | Діти, які знаходяться у громаді |
102 | 44 (43%) | 2 (2%) | 56 (55%) |
62 | 15 (24%) | 8 (13%) | 39 (63%) |
Ліцей працював у поточному році в 5-денному режимі з вихідними днями субота, неділя.
Випускники ліцею
Результати подальшого навчання випускників дошкільного відділення
Навчальний рік | К-сть випускників | Залишилися у ЗДО до досягнення 7 років | 1 клас | Інші заклади | % учнів, які навчаються |
2022/2023 | 24 | 4 | 8 | 12 | 100 |
2023/2024 | 22 | 3 | 8 | 11 | 100 |
2024/2025 | 24 | 3 | 6 | 15 | 100 |
Результати подальшого працевлаштування випускників (9 клас)
Навчальний рік | К-сть випускників | 10-й клас | Інші заклади | ПТНЗ, ВНЗ
I-II рівнів |
% учнів, які навчаються |
2022/2023 | 9 | 6 | – | 3 | 100 |
2023/2024 | 18 | 8 | – | 10 | 100 |
2024/2025 | 10 | 8 | – | 2 | 100 |
Результати подальшого працевлаштування випускників школи (11 клас)
Навчальний рік | Кількість випускників | вступили до
ВНЗ IIІ-IV рівнів акредитації |
вступили до навчальних закладів
І-ІІ рівнів акредитації |
2022/2023 | 6 | 1 | 3 |
2023/2024 | 11 | 3 | 1 |
2024/2025 | 8 | 3 | 1 |
Освітній процес
Освітній процес в дошкільному відділенні ліцею відповідав вимогам Базового компоненту дошкільної освіти.
Організована освітня діяльність здійснювалась з урахуванням розумового і фізичного навантаження. Основним акцентом у освітній роботі закладу дошкільної освіти була максимальна гуманізація педагогічного процесу та особистісно-орієнтований підхід з використанням дистанційної форми навчання.
Слід відмітити, що індивідуальна робота з дітьми планувалась з урахуванням даних моніторингового дослідження дітей, показників прояву форм активності, які дали змогу вихователям своєчасно виявляти відставання у засвоєнні дітьми програмових завдань та вносити корективи щодо усунення цих недоліків.
Під час комплексного оцінювання педагоги враховували три основні принципи: активність під час дистанційної роботи дитини, створення умов для розкриття певних знань, максимальна реалізація навичок дитини, спрямованість на підвищення результативності освітнього процесу. Також педагоги дотримувались певного алгоритму: використання діагностичного інструментарію; використання методів і прийомів (методика обстеження), які допомагають виявити фактичний різнобічний рівень розвитку дитини; за результатами освітньої роботи – визначення рівня засвоєння знань (високий, достатній, середній, низький).
Для здійснення моніторингу педагоги проводили: спостереження за дітьми онлайн, міні-заняття, дидактичні ігри та вправи, розвивальні ігри, бесіди. Також використовували доручення, як один із видів природного експерименту, вивчали продукти праці дошкільнят (малювання, ліплення, аплікації, конструювання, художньої праці, мовленнєвої творчості).
Моніторинг реалізації освітніх завдань з різних сфер по групах виявив, що в основному знання та уявлення всіх дітей відповідають показникам компетентності, наведеним у програмі виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина» та «Впевнений старт». Робота щодо реалізації завдань освітніх ліній в групах дошкільного віку також велась відповідно до основних вимог Базового компоненту дошкільної освіти в Україні. Рівень сформованості компетентності дітей в цілому відповідає віку та загальним показникам.
Вихователі намагались всебічно підходити до розвитку дітей впроваджуючи програму «Впевнений старт». Такий підхід створив умови для розвитку у дітей логічного та образного мислення, таких якостей, як самостійність, активність, сприяв формуванню вміння робити висновки, припущення. Разом з тим, слід зазначити, що потребує покращення робота з формування у дітей образного українського мовлення, мова недостатньо виразна та образна.
В цілому діти старшого дошкільного віку підготовлені до школи.
Отже, в результаті проведеної роботи на кінець навчального року маємо такі якісні показники моніторингу рівня досягнень вихованців ЗДО:
№з/п | Освітні лінії | Показник на вересень 2024р.
у % |
Показник на травень 2025р.
у % |
Динаміка зміни +/- |
1 | Освітня лінія «Особистість дитини» | 79 | 85 | +6 |
2 | Освітня лінія «Дитина в соціумі» | 79 | 86 | +7 |
3 | Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі» | 80 | 85 | +5 |
4 | Освітня лінія «Дитина у світі культури» | 69 | 85 | +6 |
5 | Освітня лінія «Гра дитини» | 80 | 86 | +6 |
6 | Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» | 80 | 86 | +6 |
7 | Освітня лінія «Мовлення дитини» | 74 | 80 | +6 |
Середній рівень засвоєння по ЗДО: вересень-72,2 %, травень – 84,7 %.
До школи випускається 23 дітей : високий рівень підготовки мають 7 дітей, середній – 13, достатній – 3, дітей з низьким рівнем розвитку немає .
Таким чином, вивчення та узагальнення результатів освітнього процесу дозволяє зробити висновок про те, що слід продовжувати роботу з патріотичного виховання. Крім того, вимагає поглиблення робота з розвитку мовленнєво-комунікативних навичок. Залишається незмінною необхідність приділення уваги безпеці життєдіяльності, збереженню та зміцненню здоров’я дітей.
У зв’язку з військовим станом у 2024-2025 навчальному році ДПА не проводилось. ЗНО проводитиметься у формі НМТ за бажанням і ніяким чином не впливає на документ про освіту, а служитиме виключно для вступу випускників до вищих навчальних закладів. Зареєструвалися на НМТ 3 учні. Аналізуючи оприлюднені результати НТМ за 2024 рік, слід зазначити що школа посіла серед шкіл області 202 місце із 279. Даний рейтинг показує що навіть у класах з слабким підбором учнів діти які мають бажання навчатись отримують знання.
Результати олімпіад і конкурсів
В умовах дистанційного навчання педагоги ліцею активно розвивають свої інформаційно – цифрові компетентності, опановують нові освітні платформи, онлайн – інструменти та вебсервіси, а також є активними членами веб-спільнот освітян, працюючи на таких платформах, як «Всеосвіта», «На урок», «Прометеус» , «Едера» тощо, де вони проходять курси, беруть участь у семінарах та конференціях, розміщують власні методичні матеріали, створюють тести для перевірки рівня навчальних досягнень учнів.
Як результат плідної праці вчителів – учні ліцею приймали участь у інтернет олімпіадах («На Урок», «Всеосвіта» тощо ), де учні отримали дипломи І, ІІ та ІІІ ступенів, а вчителі – свідоцтва про підготовку переможців та подяки за активну участь в організації інтернет-олімпіад.У 2024-2025 н.р. олімпіади та конкурси проводились дистанційно.
Олімпіади:
Предмет
|
Прізвище, м.’я, по батькові учасника | клас | місце | Учитель, який готував |
ХХІІІ Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На урок» з англійської мови | Башинська Марія | 2 | Диплом І ступеня | Мозглякова Наталія Олександрівна |
ХХІV Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На урок» з математики | Везденьов Павло
Водоріз Софія |
1 | Диплом І ступеня | Забийворота Тетяна Іванівна |
Агаєв Роман
Цокота Софія Сухінін Ілья
Жуков Михайло
|
1
1 4
2 |
Диплом ІІ ступеня | Забийворота Тетяна Іванівна
Савченко Людмила Іванівна Киценко Ольга Сергіївна |
|
Клопотенко Рєнат
Васнєцова Вікторія |
3 | Диплом І ступеня | Болгарська Ганна Сергіївна | |
Петрін Давід
Алєксєєнко Олександр |
3 | Диплом ІІІ ступеня | ||
ХХІV Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На урок» з предметів початкової школи | Водоріз Софія | 1 | Диплом І ступеня
|
Забийворота Тетяна Іванівна |
Везденьов Павло
Цокота Софія |
1
1 |
Диплом ІІ ступеня | Забийворота Тетяна Іванівна | |
ХХІV Всеукраїнська інтернет-олімпіада «На урок» Я досліджую світ | Сухінін Ілья
Алєксєєнко Олександр Петрін Давід |
4
3 3
|
Диплом І ступеня
Диплом ІІІ ступеня |
Савченко Людмила Іванівна
Болгарська Ганна Сергіївна |
Конкурси:
Предмет,
конкурс
|
Кількість учасників | клас | місце | Учитель, який готував |
Всеукраїнський конкурс до Дня Соборності України | Дем’янченко Карина
Клименко Світлана |
11
11 |
Диплом ІІІ ступеня | Кукочка Наталія Миколаївна |
Кукочка Артем | 7 | Диплом ІІ ступеня | Кукочка Наталія Миколаївна | |
Дем’янченко Владислав
Колбасова Ірина
|
10
10 |
Диплом ІІІ ступеня | Піднебенна Наталія Володимирівна | |
Всеукраїнський конкурс «Як це працює: телебачення» | Дем’янченко Карина | 11 | Диплом ІІ ступеня | Піднебенна Наталія Володимирівна |
Всеукраїнський конкурс «Вода є життя» | Д’яков Тимофій | 9 | Диплом ІІ ступеня | Клименко Інна Миколаївна |
Всеукраїнський конкурс «Леся Українка: сила слова та духу» | Колбасова Ірина | 10 | Диплом ІІІ ступеня | Євсюкова Тетяна Михайлівна |
Всеукраїнський конкурс «Таємниця генія Шевченка» | Павленко Діана | 5 | Диплом І ступеня | Євсюкова Тетяна Михайлівна |
Всеукраїнський конкурс «Жінки в науці» | Слісар Тетяна | 8 | Диплом І ступеня | Клименко Інна Миколаївна |
Всеукраїнський конкурс «Сторінками казок народів світу» | Сухінін Ілья | 4 | Диплом І ступеня | Савченко Людмила Іванівна |
Міжнародний дистанційний конкурс з англійської мови «Олімпіс 2025-Весняна сесія» | Колбасова Ірина
Сухомлин Артем |
10
6 |
Диплом ІІ ступеня | Калапач Уляна Миколаївна |
Всеукраїнський конкурс «Не сподівайтеся позбутися книжок» | Жуков Михайло | 2 | Диплом І ступеня | Киценко Ольга Сергіївна |
Моніторингові дослідження освітнього процесу
Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснювалось відповідно до діючих нормативних документів Міністерства освіти і науки України. На кінець 2024/2025 навчального року в закладі навчалося 92 учні. Досягнення учнів 5-11 класів (64 учні) оцінювались бально, а учнів 3-4 класів ( 12 чол.) – рівнево. Учні 1-2 класів ( 16 чол.) мали формувальне оцінювання.
Рівень навчальних досягнень учнів за результатами річного оцінювання
Клас | К-ть учнів | Високий рівень | Достатній рівень | Середній рівень | Низький рівень | Якість знань (%) |
3 | 4 | – | 1 | 3 | – | 25% |
4 | 8 | 1 | 2 | 4 | 1 | 37,5 % |
5 | 6 | – | 1 | 2 | 3 | 17 % |
6 | 17 | 1 | 3 | 5 | 8 | 23,5 % |
7 | 9 | – | 1 | 5 | 3 | 11 % |
8 | 8 | – | 2 | 3 | 3 | 25 % |
9 | 8 | – | 1 | 5 | 2 | 12,5 % |
10 | 8 | – | – | 4 | 4 | 0 % |
11 | 8 | – | 2 | 5 | 1 | 25 % |
Всього | 76 | 2 (2,6 %) | 13 (17%) | 36 (47%) | 25 (33%) | 19,6 % |
Рейтинг успішності класів
Як показує аналіз, майже половина учнів закладу навчається на середньому рівні, третина – на початковому. Середній бал в 5-11 класах практично однаковий. Серед причин можна виділити низьку вмотивованість до навчання та надмірне навантаження учнів, недостатні умови та уміння учнів і учителів працювати у форматі дистанційного навчання.
Ситуацію було проаналізовано на педагогічній раді, вчителям-предметникам було запропоновано продумати план заходів для покращення ситуації. З учнями, які мають бали початкового рівня за результатами річного оцінювання, були проведені індивідуальні бесіди, також проводилася робота з їх батьками. В наступному навчальному році педагогам ліцею необхідно оптимізувати й урізноманітнити форми та методи викладання, активізувати пізнавальну діяльність школярів, посилити роботу з батьками учнів.
Виховна робота
Виховна робота завжди була невід’ємною складовою освітнього процесу, а зараз, в умовах військової агресії рф проти України, її важливість складно переоцінити. В цей нелегкий час, тільки спільними зусиллями батьків, ліцею і громадськості можна виховати підростаюче покоління. Одним з головних чинників що впливають на свідомість дитини є приклади, які вони бачать насамперед у сімейному житті, по телебаченню в інтернеті, та ліцеї. Якщо дитина не отримує належної уваги та виховання з боку батьків, то вона шукатиме старших наставників, але ніхто не гарантує, що вплив цих людей, буде позитивний.
Виховна робота у 2024/2025 н.р. проводилась відповідно до Закону України «Про освіту», «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», затверджених наказом МОН України 31.10.2011 №1243, Концепції національно-патріотичного виховання, листа МОН України №1/15281-24 від 23.08.2023 «Про організацію 2024/2025 навчального року» та інших чинних нормативних документів МОН України з питань виховання учнівської молоді.
Проблема, над якою працює заклад, пов’язана з відродженням національної школи, народознавчих традицій: «Використання передових технологій як умови для виховання людини громадянського суспільства та відповідної йому моральної культури особистості, орієнтованої на найдосконаліші соціокультурні стандарти, загальнолюдські та національні цінності».
Мета, на яку спрямовано робота закладу, – виховання активної, життєрадісної, чемної і привітної дитини, яка любить і шанує батьків, свою родину, школу, Батьківщину, має почуття власної гідності, знає свої права і вміє поважати думку іншого.
Усе, що відбувається зараз – виклик для закладів освіти, для вчителів та учнів. Звісно, постає питання: як саме працювати просто зараз, як проводити виховну роботу та як правильно розставити акценти?
Особлива увага класних керівників та вихователів була спрямована на громадянсько-патріотичне, духовно-моральне, військово-патріотичне та екологічне виховання, бо це основні складові національно-патріотичного виховання, вони стрижневі, основоположні, що відповідають як нагальним вимогам і викликам сучасності, так і закладають основи для формування свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь, які будуть аналізувати розвиток держави як запоруку власного особистісного розвитку з огляду на ідеї патріотизму, повагу до культурних цінностей українського народу, його історико-культурні надбання і традиції, гуманізм, соціальний добробут, демократію, свободу, толерантність, виваженість, відповідальність за природу як за національне багатство, здоровий спосіб життя, готовність до змін та до виконання обов’язку із захисту незалежності та територіальної цілісності України.
Річний план роботи закладу освіти сплановано на основі Основних орієнтирів виховання і охоплено усі напрями. Заплановані конкретні заходи, визначені терміни виконання та відповідальні особи. Питання виховної роботи розглядались на нарадах при директору, педрадах, засіданнях ШМО класних керівників, про що складені відповідні протоколи, в наявності довідки, інформації, накази.
Найважливішими напрямами виховної роботи зараз мають стати:
У 2024/2025 н.р. виховна робота здійснювалася у форматі дистанційного навчання в умовах воєнного стану.
1 вересня для учнів 1 та 11 класів в офлайн-форматі проведено свято Першого Дзвоника (Лагоша Л.І.), для учнів інших класів свято проведено у онлайн-форматі.
До Всесвітнього дня миру проведено виховну годину у 1 класі, діти виготовляли символічних голубів, малювали малюнки на асфальті (Забийворота Т.І.).
До свята Золотої Осені наймолодші учасники освітнього процесу у своїх творчих роботах та різних видах діяльності висвітлювали красу та неповторність чарівної пори року. (Лещенко О.С., Хижняк С.О., Бурлуцька Е.Ю., Ковалевська О.В.)
День фізкультури та спорту учні 5-11 класів провели у формі розважальної вікторини та Олімпійського уроку (Павліченко О.О.).
До міжнародного Дня батька проведено виховну годину для учнів 1-4 класів «Мій тато – захисник» (Савченко Л.І.)
До Дня захисників та захисниць України 1 жовтня усі учасники освітнього процесу ліцею разом з мешканцями громади взяли участь у загальноукраїнській хвилині мовчання на честь вшанування подвигу наших людей, які віддали життя, захищаючи нашу українську державу та її суверенітет. Також з цієї нагоди вихованці дошкільного відділення ліцею звернулися до захисників з теплими та щирими словами вдячності у форматі онлайн (Лещенко О.С., Хижняк С.О., Бурлуцька Е.Ю., Ковалевська О.В.); проведено виховну годину у 5 класі з метою виготовлення та вручення подарунків військовослужбовцям (Євсюкова Т.М.), 9 класі пройшла година спілкування під гаслом «Слава українським воїнам» (Клименко І.І.).
Для учнів 1-4 класів цікаво пройшло свято до Дня українського козацтва «Ми гідні своїх предків».
Особлива увага була приділена річниці звільнення Оскільської громади від російської агресії. На честь цієї події створено мотиваційний відеоролік (Чернишов С.В.)
До Дня людей поважного віку проведено виховну годину у 7 класі «Мудрість і людяність поруч із вами» (Шевченко І.І.).
До освітянського свята лідерами учнівського самоврядування створено відеопривітання для вчителів (Лагоша Л.І.).
В рамках превентивних і профілактичних заходів у середині жовтня було організовано зустріч з представниками ювенальної превенції. Тема зустрічі була присвячена безпеці підлітків, недопущенню залучення учнів до протиправних дій та вербуванню ворогом.
27 жовтня до Дня писемності та мови усі бажаючі вчителі та учні ліцею взяли участь у Всеукраїнському диктанті єдності (Кукочка Н.М.).
16 листопада для учнів 8-11 класів проведено заняття з елементами тренінгу «Толерантність врятує світ» (Лагоша Л.І.).
До Дня Гідності і Свободи проведено виховні години, які охопили усі вікові категорії учнів ліцею ( Шевченко І.І., Євсюкова Т.М., Забийворота Т.І.).
Для 7-11 класів проведено виховну годину «В єдності сила народу» (Кукочка Н.М.)
До Дня пам’яті жертв голодоморів та політичних репресій проведено акцію «Запали свічку» у 1- 11 класах (класні керівники).
6 грудня проведено святково-розважальну програму для учнів 1-4 класів «Святий Миколай, до нас завітай!» (Киценко О.С.).
До Дня Збройних Сил України проведено патріотичні виховні години для усіх вікових категорій учнів «Герої сьогодення» (Киценко О.С., Шевченко І.І., Євсюкова Т.М., Клименко І.М., Піднебенна Н.В., Чернишова О.В.).
25 грудня для різних вікових груп учнів проведено «Різдвяні зустрічі» з використанням костюмованого шоу (Лагоша Л.І, Болгарська Г.С.)
Зима-чарівниця славиться своїми незабутніми святами з розвагами та солодощами. Малеча дошкільного відділення ліцею, хоч і онлайн, ретельно готувалася до прийдешніх свят: розучували вірші, створювали свою новорічну ялиночку. (Лещенко О.С., Хижняк С.О., Бурлуцька Е.Ю., Ковалевська О.В.)
Не залишилися поза увагою і традиційні українські післяноворічні свята. Учні молодших класів пригадали та розповіли щедрівки та колядки на свято Маланки.
До дня Соборності і Свободи України проведено виховну годину у 5-7 класах «Єдина і вільна навіки» (Шевченко І.І.).
До річниці пам’яті подвигу Героїв Крут класними керівниками старших проведені тематичні виховні години «Трагедія Крут: крізь призму минулого і сучасного».
До Дня безпечного інтернету проведено виховні заходи «Факти і фейки» у молодшій (Болгарська Г.С.) та середній ланці школи (Шевченко І.І.).
Патріотичний захід «Мамо, не плач…» проведено у 11 класі (Кукочка Н.М..), у 9 класі – «Третя річниця війни» (Клименко І.М.).
До Дня рідної мови проведено онлайн-свято «Мова – міць мого народу» для учнів 5-11 класів (Євсюкова Т.М.).
До першого дня весни готувалися діти дошкільного відділення ліцею. Для своїх мам вони виготовили перші весняні квіти (Лещенко О.С., Хижняк С.О., Бурлуцька Е.Ю., Ковалевська О.В.)
До Дня 8 Березня проведено свято у молодшій школі «Жінка – берегиня роду» (Забийворота Т.І.).
Вшанування творчості Т.Г.Шевченка «Очима Тараса ми бачимо світ» висвітлено у формі декламування його віршів (Савченко Л.І.)
До річниці Чорнобильської трагедії та Дня довкілля проведено виховну годину у 5-11класах (Чернишова О.В.).
Наймолодші вихованці ліцею протягом Великоднього тижня виготовили символи Великого свята Пасхи. Адже саме вони є головною прикрасою святкового столу на Великдень (Лещенко О.С., Хижняк С.О., Бурлуцька Е.Ю., Ковалевська О.В.)
Учні 1-4 класів (Киценко О.С) привітали з Великоднем воїнів ЗСУ святковими листівками «Ой, недалечко червоне яєчко».
«9 травня – День Європи: тернистий шлях до ЄС» – під таким гаслом пройшла виховна година у 5-11 класах (Піднебенна Н.В.).
До Дня вишиванки у онлайн-форматі стартував флешмоб здобувачів освіти і вчителів «Красуня у вишиванці». Відео підготовлено Клименко І.М. та вихователем Бурлуцькою Е.Ю.
Під час проведення свята Останнього дзвоника діти ліцею отримати не тільки позитивні враження, а й невеличкі подарунки від волонтерів.
Слід зазначити, що протягом навчального року усі учасники освітнього процесу закладу освіти активно співпрацювали з різними волонтерськими організаціями.
Так Швейцарським фондом з протимінної безпеки проведено цикл зустрічей з учнями та вчителями ліцею щодо правил поводження з вибухонебезпечними предметами.
Громадським центром «Простір дружній до дітей» благодійного фонду «Слов’янське серце» проведено серію тренінгових занять одночасно для дітей і батьків на тему «Безпечні сім’ї» для покращення родинних стосунків та усвідомлення відповідального батьківства.
Німецька благодійна організація на чолі із Франком Рамстьоттером протягом навчального року спонсорувала послуги дитячого аніматора, підтримуючи дітей на прифронтових територіях.
За фінансової підтримки волонтерів на початку літніх канікул організовано екскурсію до Харківського зоопарку.
Протягом другого півріччя педагоги ліцею брали участь у проєкті «Освічена ініціатива», завдяки чому поповнили матеріально-технічну базу закладу освіти спортивним приладдям та канцелярськими матеріалами.
Із 100 учнів ліцею 1 (1%) знаходяться на внутрішньо шкільному обліку як ті, що схильні до правопорушень. Індивідуальну роботу з такими учнями проводять класні керівники, психолог.
В наступному навчальному році вчителі та адміністрація закладу освіти продовжать виховну роботу з учнями згідно основних нормативно-правових документів, враховуючи воєнний стан. Тепер, в умовах повномасштабної війни, яку розв’язала рф проти України, вже ні в кого не викликає сумнівів той факт, що зараз ми маємо приділити особливу увагу національно-патріотичному вихованню. Саме тому надзвичайно важливо:
Робота соціального захисту учнів
Вихователі, класні керівники та заступник директора з навчально-виховної роботи сформували базу даних учнів 1-11-х класів – «соціальний паспорт класу», у якому зазначили категорії дітей, які потребують максимальної уваги, зокрема :
Проводився постійний моніторинг відвідування здобувачами освіти занять. У кожному конкретному випадку відсутності здобувачів освіти на уроках невідкладно з’ясовувалася причина, встановлювалося місце перебування дитини, інформували батьків, або осіб, що їх замінюють.
У 2024/2025 навчальному році ЗДНВР Лагошею Л.І. були розроблені заходи щодо роботи Ради з профілактики правопорушень та оформлені індивідуальні плани роботи з учнями, які схильні до правопорушень. Відновлювалась база даних різних категорій учнів.
Під час проведення індивідуальних бесід з класними керівниками/вихователями, були визначені діти, які безпосередньо потребують особливої уваги з боку практичного психолога ліцею. З учнями систематично проводились групові та індивідуальні бесіди для здійснення корекційного впливу на їх поведінку на уроках, перервах та в позаурочний час.
Робота психологічної служби
Основною метою роботи практичного психолога ліцею є здійснення психологічного супроводу інтелектуального та особистісного розвитку здобувачів освіти на кожному віковому етапі, їх адаптація, формування в них психологічної готовності до життєвого самовизначення; сприяння оптимізації освітнього процесу.
Робота практичного психолога була організована відповідно плану роботи на 2024/2025 навчальний рік. Проводилася за напрямками:
Практичним психологом здійснювалися психологічні дослідження адаптації першокласників до нових умов навчання, дослідження адаптації учнів 5-х та 1-х класів до нових умов навчання та діагностика готовності учнів 4 класу до навчання в середній школі.
Соціально-психологічна робота проводилися з дітьми, їх батьками та з педпрацівниками. Проведення соціально-педагогічного дослідження щодо виявлення насильства в сім’ї, групі, класі та позашкільному середовищі показало, що таких сімей не виявлено. Діагностика професійних інтересів учнів проводилась за допомогою різних методів для різних вікових категорій. Для учнів 1-4 класів було проведено заняття з підвищення професійної грамотності за допомогою знайомства із світом професій , для учнів 5-8 класів було використано ігрові технології для виявлення рівня професійної обізнаності; з учнями старших класів проводилися профорієнтаційні рольові ігри.
Значну увагу було приділено роботі із здобувачати освіти, батьками, педагогічними працівниками для запобігання суїцидів, насильства в сім’ї, торгівлі людьми, вживання наркотичних речовин. Було проведено різноманітні заходи з із здобувачати освіти та батьками. Для учнів було проведене анкетування на ці теми, а також заняття з елементами тренінгу: «Попередження та корекція девіантної та агресивної поведінки», «Я люблю своє життя», «Хочемо, щоб усі жили у мирі», «Стоп булінг», «Насильство, жорстока поведінка: форми виявлення, профілактика, допомога», «Профілактика вживання психоактивних речовин серед учнівської молоді», «Вчимося жити в мирі та злагоді», «Чи вміємо ми спілкуватись?», «Шлях, який обираєш ти».
Практичним психологом проводилася просвітницька та профілактична робота. Було проведено ряд бесід в рамках тематичних тижнів. Наприклад, бесіди з учнями щодо поведінки під час освітнього процесу, зниження рівня успішності через погану поведінку, профілактики негативних явищ серед неповнолітніх: «Чим шкідливе вживання алкогольних, тютюнових виробів», бесіда з учнями та батьками «Суїцид неповнолітніх», «Вплив паління на організм людини», «Незнання закону, не звільняє від відповідальності», «Профілактика негативних явищ в учнівському середовищі», «Селфі на вагу життя». Тренінгові заняття «Я люблю своє життя», «Магія добрих слів».
Консультації проводилися із здобувачати освіти, батьками, вчителями за запитом. Індивідуальні консультації з учнями проводилися з питань стосунків між подругами, професійне самовизначення, за результатами діагностики тощо. Надавалася необхідна інформація, рекомендації, пропонувалася психологічна, етична та художня література. Основна тематика консультацій з батьками – це питання запобігання адиктивної та девіантної поведінки дітей.
Відвідування занять здобувачам освіти
На виконання Закону України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», постанови Кабінету Міністрів України від 13.09.2017 №684 «Про затвердження Порядку ведення обліку дітей шкільного віку та учнів», з метою забезпечення конституційного права громадян на здобуття повної загальної середньої освіти в школі, удосконалення постійного контролю за охопленням навчанням і вихованням учнів в школі важливим завданням є контроль за відвідуванням учнями навчальних занять.
Протягом навчального року на постійному контролі перебувала документація (книги обліку відсутніх, класні журнали, медичні довідки, письмові пояснення батьків щодо причин відсутності дітей на заняттях), проведено рейд контролю за відвідуванням.
Щоденно ведеться контроль за відвідуванням занять здобувачами освіти: вихователями, вчителями-предметниками на уроках, класними керівниками на сторінках електронного зведеного обліку відвідування в класних журналах (Нові знання). Адміністрацією ліцею вивчається питання відвідування, аналізується в наказах, на нарадах.
Класний керівник збирає матеріали, які засвідчують причину пропусків уроків: пояснювальні записки від батьків, довідки з медичних закладів.
Питання відвідування занять здобувачами освіти постійно знаходиться на контролі адміністрації ліцею.
Аналіз відвідування занять здобувачами освіти показав, що частина дітей пропускали заняття з поважних причин.
З метою якісного відвідування занять здобувачами освіти потрібно:
Батькам слід пам’ятати, що саме вони відповідальні за навчання, виховання і розвиток дітей, за збереження їх життя та здоров’я, а тому зобов’язані забезпечувати відвідування учнями уроків у освітньому закладі.
Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності
Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається в діяльності педагогічного колективу як одне з пріоритетних завдань і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій освітнього процесу й інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан роботи з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії під час освітнього процесу в ліцеї знаходиться під щоденним контролем адміністрації.
Відповідальна за організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності – заступник директора з навчальної роботи Танаскова О.А.
У наказі по школі передбачено відповідальних за організацію роботи з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності під час освітнього процесу та в позаурочний час, попередження дитячого травматизму, за електрогосподарство в ліцеї.
Питання охорони праці обговорюються на нарадах при директорові.
Питання з безпеки життєдіяльності здобувачів освіти під час канікул, у побуті й громадських місцях, на вулиці обговорювалися на класних годинах.
Постійно здійснюється контроль роботи систем забезпечення життєдіяльності будівель ліцею.
Відповідно до Закону України “Про охорону праці” і Кодексу законів про працю України розроблено і затверджено посадові інструкції з охорони праці для всіх працівників школи. Проведено інструктажі з працівниками і учнями з безпеки життєдіяльності. Проведено вступні інструктажі з охорони праці та інструктажі з охорони праці на робочому місці.
На початку навчального року, напередодні канікул проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед здобувачів освіти. У ліцеї в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожен кабінет має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях ліцею розміщено кілька стендів з безпечної поведінки. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові.
Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі проводиться належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. У школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму здобувачів освіти, ведеться відповідна робота з учителями.
Попри все, заклад функціонує дистанційно через загрозу бойових дій.
Інформатизація освітнього процесу
Відповідно до Закону України «Про Національну програму інформатизації», Указів Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», «Про першочергові завдання щодо впровадження новітніх інформаційних технологій», «Про додаткові заходи щодо підвищення якості освіти», Концепції розвитку дистанційної освіти в Україні, пріоритетними напрямками діяльності закладу освіти в 2024/2025 навчальному році щодо впровадження нових освітніх технологій як і в минулому році були:
Головною метою закладу є надання нового підходу до інформатизації системи освіти, що передбачає виконання наступних складових:
У ліцеї використовується освітня платформа «Нові знання» для впровадження електронних журналів, щоденників, табелів, програма «КУРС: Школа» (віповідальна Танаскова О.А.), яка зареєстрована (Свідоцтво ВР № 01110 от 07.08.2009) та схвалена (№ 14/18-1597 від 23.04.2010) Міністерством освіти та науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах. Наш ліцей приєднаний до єдиної бази даних загальноосвітніх навчальних закладів АІКОМ.
У ліцеї забезпечено функціонування офіційної сторінки ліцею на сайті та її інформаційне наповнення.
В закладі освіти за допомогою мобільного додатку Viber створено групи, куди надходять всі необхідні матеріали про шкільні проблеми та доводяться до відома батьків педагогічні новини в освіті, створені групи для спілкування у соціальних мережах по класах.
Очікувані результати:
У своїй діяльності комп’ютер використовують директор, заступники директора, бібліотекар, всі педагогічні працівники. Кваліфікація користувачів задовільна. Діловодство ведеться українською мовою із застосуванням технології електронної підготовки, друку та збереження документів. Працює електронна пошта. Форми статистичної звітності підготовлені програмними засобами. Ведеться база даних у програмному комплексі «Курс: Школа».
Що стосується безпосередньо освітнього процесу, то комп’ютеризація і інформатизація закладу на сьогодні задовольняє потреби освітнього процесу. Всі комп’ютери підключено до мережі Інтернет. Потребує подальшого вдосконалення шкільна мережа.
Значна частина методичної роботи, процес самоосвіти вихователів та вчителів проводяться онлайн.
Протягом року вихователі та вчителі проводять заняття з використанням інформаційних технологій. Організовано обмін досвідом із використання комп’ютерних технологій шляхом відвідування уроків більш досвідчених колег, проведення навчальних занять з ІКТ. Активно використовувались комп’ютерні технології при проведенні різноманітних конкурсів, дистанційного навчання.
Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників
Медичне обслуговування здобувачів освіти та працівників ліцею проводиться комунальним закладом «Амбулаторія загальної практики-сімейної медицини с.Капитолівка».
Працівники щорічно проходять медичний огляд. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка.
Здобувачі освіти також щорічно проходять медичне обстеження. За результатами медичного огляду на початку навчального року видається наказ по школі. З числа учнів формуються групи для занять фізичною культурою згідно рекомендацій лікарів.
Матеріальна база, забезпечення ліцею
Для якісного проведення освітнього процесу, який цей навчальний рік відбувався в дистанційному режимі, звичайно необхідно створити належні умови. У 2024/2025 навчальному році фінансування ліцею проводилось з бюджету сільської ради. Оплата праці педагогічного колективу забезпечувалась освітньою субвенцією, оплата праці працівників дошкільного відділення, техперсоналу, енергоносії, матеріали проводилась з місцевого бюджету. У зв’язку із військовим станом фінансування ліцею покривало лише нагальні потреби, та було спрямоване на вирішення безпекових питань. Отже, фінансування матеріальної бази ліцею повністю залежить від рішень громади та допомоги спонсорів.
Питання, які потребують першочергового вирішення:
Умови досягнення головних завдань школи
Умови досягнення головних завдань ліцею залишаються незмінними.
Найважливішою умовою досягнення головних завдань ліцею є комплексне вирішення проблем, пов`язаних зі структурою освіти, її змістом, науково-методичним, фінансовим, матеріально-технічним забезпеченням, а саме:
Складовими частинами єдиної педагогічної теми є:
В управлінні:
У навчанні:
У вихованні:
Психолого-педагогічні задачі:
Адміністрація працює над створенням умов для використання інформаційно-комунікаційних технологій як у освітньому процесі, так і в управлінській діяльності. Пріоритетним завданням є створення безпечних умов для проведення очного освітнього процесу.
Щира подяка за співпрацю всім учасникам освітнього процесу, які під час військового часу брали активну участь у цьому процесі: воїнам ЗСУ – за можливість навчати дітей, педагогам — за творчість, за любов до своєї професії, батькам, спонсорам та благодійникам — за розуміння, підтримку і, сподіваюсь, на подальшу плідну співпрацю, технічному персоналу за їх щоденну працю в освітньому закладі та на його території.
Капитолівський ліцей оскільскої сільскої ради ізюмського району © 2021