Капитолівський ліцей Оскільської сільської ради Харківської області
прапор Украiни герб Украiни

Звіт директора

ЗВІТ

директора ліцею за 2019/2020 навчальний рік

та перспективи діяльності закладу в 2020/2021 навчальному році

18.06.2021

Управління закладом

У 2020/2021 навчальному році педагогічний колектив вирішував низку питань з проблеми «Підвищення якості освіти через використання сучасних педагогічних технологій в умовах впровадження нових Державних стандартів».

Управління закладом було спрямовано на:

  • здійснення державної політики в галузі «Освіта»;
  • упровадження нового Державного стандарту початкової освіти;
  • збереження кількісних і якісних параметрів мережі;
  • створення належних умов для навчання й виховання здобувачів освіти (дистанційне навчання);
  • удосконалення змісту освітнього процесу (оволодіння ефективними формами організації освітньо-пізнавальної діяльності на засадах партнерства, впровадження в освітній процес педагогічних інновацій, пріоритетності принципу активності дитини в здобутті знань для формування особистості дошкільника.

Адміністрацією постійно проводились консультації та спільно розглядалися питання з відділом ОКМС Оскільської сільської ради (начальник Кіт О.Г.), старостою Капитолівського старостинського округу (Євченко К.О.), з такими структурними підрозділами закладу, як: Рада ліцею (голова –  Хайло Марина Іванівна), батьківський комітет (голова – Какуля-Данилюк Юлія Костянтинівна), профспілковий комітет (голова – Ковалевська Ольга Володимирівна), методична рада (голова – Танаскова Олена Анатоліївна).

Така співпраця сприяла розвитку всіх напрямків діяльності закладу освіти, дозволила покращити результативність освітнього процесу та матеріально-технічну базу ліцею.

Аналіз структури і мережі ліцею за минулий навчальний рік

У 2020/2021 навчальному році у 11 класах ЗЗСО навчалось 145, у 3-х групах ЗДО виховувалось 56 здобувачів освіти. Середня наповнюваність у класах складала 13 учнів, у групах ЗДО – 19 вихованців (перевищує норми).

Можна відзначити, що показник мережі кількості здобувачів освіти поки що залишається стабільним. У 2021/2022 навчальному році планується функціонування усіх 11 класів та 3-х груп.

Для дітей та підлітків, які за станом здоров’я не могли відвідувати ліцей, були створені умови щодо здобуття ними освіти за індивідуальними навчальними планами й програмами відповідно до чинного Положення про індивідуальну форму навчання в закладах загальної середньої освіти. Протягом року на педагогічному патронаті перебувало 2 здобувачі освіти ЗЗСО.

Вжиті заходи щодо охоплення навчанням дітей 5-річного віку.

Результативність навчання у 2020/2021 н.р.

Педагогічний колектив ліцею за своїм складом  стабільний, має  певні вміння і навички роботи, педагоги мають достатній та високий рівні професійної  компетентності. Нараховує 26 педагогів, з них 19 чол. мають вищу освіту, 6 чол. – базову вищу (середню спеціальну), 1 чол. – середню (є студентом Харківської гуманітарно-педагогічної академії). Вищу кваліфікаційну категорію мають 3 чол., І кваліфікаційну категорію – 15 чол., ІІ кваліфікаційну категорію – 1 чол., категорію „спеціаліст” – 6 чол. 8 педагогів ліцею мають педагогічне звання «старший вчитель» (після атестації у квітні – Танаскова О.А.), 1 – «вчитель-методист». Час диктує все нові і нові вимоги до педагогічних працівників, тому наші вчителі активно впроваджують інформаційно-комунікаційні технології на уроках та в позаурочний час, кожного року кожен з них обов’язково проходять фахові курси, спецкурси.

Методична робота здійснювалася за основними організаційними формами: індивідуальною (самоосвіта вчителів, атестація, консультації), груповою (методичні об’єднання ліцею, творчі групи) та колективними (засідання педагогічної ради, наради, семінари, предметні тижні). В закладі працювали 3 циклові методичні об’єднання педагогічних працівників, МО класних керівників, МО вихователів.

Впродовж навчального року проводився постійний аналіз роботи вчителя: динаміка навчальних досягнень учнів, рівень професійного росту (відкриті уроки, заходи, розробки методичних матеріалів,  виступи), застосування у роботі інноваційних технологій, створення ситуацій саморозвитку і самореалізації учнів тощо. Проведено Тиждень математики. Відкриті уроки з основ здоров’я (4 клас, Танаскова О.А.), геометрії (9 клас Штанько Л.В.)

У минулому навчальному році:

  • до наступного класу переведено 141 учень ЗЗСО, у групах ЗДО відбулося переведення дітей у відповідності з вимогами до вікових особливостей ясельної, молодшо-середньої та середньо-старшої груп;
  • із 141 учня нагороджено Похвальними листами 4 учні;
  • випустилися із ЗДО – 18 вихованців;
  • закінчили 9-й клас 19 учнів (з них 12 – вступають до ВНЗ, 7 – іде до 10 класу);
  • закінчили 11-й клас 4 учні;
  • 2 випускники нагороджені Похвальними грамотами „За особливі успіхи у вивченні окремих предметів”.

З метою вивчення ефективності та результативності запроваджених у освітній процес форм і методів роботи із здобувачами освіти в ліцеї проводились діагностика та моніторинг результативності їх навчання. Основна увага приділялась проведенню порівняльного аналізу результатів тематичних та семестрових оцінок, результатам участі учнів у Всеукраїнських конкурсах, творчих конкурсах, результативності  ЗНО; вивчався стан викладання предметів (основи здоров’я, природознавство, музичне мистецтво, фізика, предмет «Захист України», у ЗДО – стан вивчення освітніх ліній (дитина в соціумі, особистість дитини).

В групах ЗДО створено різноманітне насичене розвивальне середовище, доброзичлива атмосфера.

За підсумками 2020/2021 навчального року вихованці ясельної групи ЗДО (вихователь Чільнікіна О.Г.) в основному оволоділи необхідними навичками самообслуговування, активно наслідують дорослих та ефективно засвоюють нову інформацію. Під час освітнього процесу багато уваги приділялося  розвитку дрібної моторики та сенсорному вихованню, розвитку пам’яті, уяви у дітей. Як результат – у дітей знання, вміння, навички сформовані на досить високому, порівняно з минулими роками, рівні. Особливо слід відмітити високий рівень сформованості рухових навичок. Також значно вищими за попередні роки виявились показники сенсорного розвитку, конструктивної діяльності та  сформованості про світ дорослих, соціальної компетентності.

У розвивально-виховній роботі молодшо-середньої групи (вихователь Ковалевська О.В..), пріоритетним напрямком стало ознайомлення з природним довкіллям та первинна соціалізація дітей. Багато уваги приділено патріотичному вихованню, ознайомленню з культурою та традиціями українського народу, формуванню культурно-гігієнічних навичок. У той же час, недосконалою є звуковимова дітей, розвиток зв’язного мовлення залишається проблемою. Потребує подальшої роботи формування комунікативно-мовленнєвої діяльності, елементарних уявлень про природу, навичок дослідницької діяльності формування екологічної компетентності.

У розвивально-виховній роботі середньо-старшої групи (вихователь Лещенко О.С.), всебічно підходять до розвитку дітей впроваджуючи програму «Впевнений старт». Такий підхід створив умови для розвитку у дітей логічного та образного мислення, таких якостей, як самостійність, активність, сприяв формуванню вміння робити висновки, припущення. Разом з тим, слід зазначити, що потребує покращення робота з формування у дітей образного  українського мовлення.

За дослідженнями практичного психолога (Хижняк С.О.), всі діти дошкільного віку готові до школи. В результаті проведеної роботи на кінець навчального року маємо такі якісні показники моніторингу рівня досягнень вихованців ЗДО:

з/п Освітні лінії Показник на вересень 2020р. (у %) Показник на травень 2021р. (у %) Динаміка зміни

(+/-)

1 Освітня лінія «Особистість дитини» 79 85 +6
2 Освітня лінія «Дитина в соціумі» 79 86 +7
3 Освітня лінія «Дитина в природному довкіллі» 80 85 +5
4 Освітня лінія «Дитина у світі культури» 69 85 +6
5 Освітня лінія «Гра дитини» 80 86 +6
6 Освітня лінія «Дитина в сенсорно-пізнаваль-ному просторі» 80 86 +6
7 Освітня лінія «Мовлення дитини» 74 80 +6

Середній рівень засвоєння по ЗДО: вересень 72,2 %, травень – 84,7 %.

До школи випускається 18 дітей: високий рівень підготовки мають 7 дітей, достатній – 2, середній – 9. Дітей з низьким рівнем розвитку немає.

Аналіз успішності учнів

Клас К-ть учнів Високий рівень Достатній рівень Середній рівень Низький рівень Якість знань (%)
4 10 2 (20%) 3 (30%) 5 (50%) 50 %
5 14 1 (7%) 3 (21%) 10 (71%) 28 %
6 19 4 (21%) 11 (58%) 4 (21%) 21 %
7 10 3 (30%) 6 (60%) 1 (10%) 30 %
8 17 1 (6%) 5 (29%) 9 (53%) 2 (12%) 35 %
9 19 4 (21%) 7 (37%) 8 (42%) 21 %
10 6 2 (20%) 4 (67%) 33 %
11 4 2 (50%) 2 (50%) 50 %
Всього 99 4 (4 %) 26 (26%) 54 (55%) 15 (15%) 30 %

Як показує аналіз , найкраще навчаються учні молодшої школи та 11 класу. Найнижчу якість знань мають учні 9 та 6 класів, хоча порівняно з І семестром учні 9 кл. трохи покращили показники навчання  –  з 16,7 % до 21%  . Найбільше якість знань зросла в 10 кл. – з 16,7% до 33% .

Порівнюючи навчальні досягнення учнів за останні 3 роки, бачимо наступне:

Навч.рік К-ть учнів Високий рівень Достатній рівень Середній рівень Низький рівень Якість знань (%)
2018/2019 120 9% 30% 50% 10,8 % 39%
2019/2020 110 5 % 30% 54,5% 10 % 35%
2020/2021 99 4% 26% 49% 14% 30%

Протягом останніх 3-х років якість знань знижується.  Серед причин можна виділити низьку вмотивованість до навчання та надмірне навантаження учнів, недостатні умови та уміння учнів і учителів працювати у форматі дистанційного навчання.

Аналізуючи успішність учнів 5-11 класів по предметах, бачимо, що практично в кожній навчальній дисципліні є учні з низьким рівнем знань. Найбільше невстигаючих з креслення (14,3%), біології (13,3%), географії (10,5%), математики (9,3%), геометрії (8,7). 100%-ва успішність традиційно з зарубіжної літератури, природознавства, правознавства, всесвітньої історії, астрономії, предметів мистецтва, фізкультури, інформатики, громадянської освіти. Отже, методичній раді необхідно взяти під контроль рівень навчальних досягнень здобувачів освіти, які продемонстрували низькі та найвищі бали.

Питання якості освіти у ЗЗСО сьогодні вимірюється, передусім, кінцевим результатом – зовнішнім незалежним оцінюванням учнів 11 класу (ДПА у 4, 9, 11 класах відмінили). Результати складання ЗНО вже кілька років поспіль показують, що випускники ліцею здебільшого підтверджують свої річні бали
що свідчить про об’єктивність оцінювання у закладі. Загальним результатом якісної системної підготовки учнів ліцею стало те, що більшість випускників продовжують своє навчання у ВНЗ. Це наші спільні досягнення. У той же час слід зазначити, що учителям, предмети яких одинадцятикласники складають обов’язково (українська мова та математика) та обирають для складання (історія, фізика, географія, біологія),  необхідно оптимізувати й урізноманітнити форми та методи викладання, активізувати пізнавальну діяльність здобувачів освіти. Тоді можна буде розраховувати на позитивну динаміку: уникнути неподолання порогу та досягти відповідних результатів за шкалою – 200 балів.

Серед педагогів, які надають учням систематичну педагогічну підтримку, можна  відзначити вчителів: Білоус М.В., Колісник Є.І., Плиску Л.О., Забийвороту Т.І., Євсюкову Т.М., Клименко І.М., Штанько Л.В.

Розвиток системи роботи з обдарованою молоддю.

Розвиток високотехнологічного інформаційного суспільства стимулює розвиток різноманітних форм позакласної та навчальної роботи з учнівською молоддю. У закладі створено умови для виявлення та підтримки талановитої молоді та створення умов, необхідних для розвитку індивідуальності. Зміст варіативної складової навчального плану конкретизовано з урахуванням індивідуальних освітніх потреб учнів і можливостей ліцею. Варіативна складова робочого навчального плану ліцею спрямована на організацію додаткових занять з окремих предметів, введення додаткових курсів.

Як відомо, дієвим засобом підвищення пізнавальної активності, створення  умов для збереження й розвитку інтелектуального потенціалу нації є різноманітні інтелектуальні змагання: Всеукраїнські олімпіади, турніри, конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів членів МАН, різноманітні інтелектуальні конкурси.

Показниками роботи з обдарованими дітьми у ліцеї мала бути участь у Всеукраїнських предметних олімпіадах. У жовтні – листопаді було проведено шкільний етап олімпіад. Районний тур Всеукраїнських предметних олімпіад було припинено у зв’язку з пандемією COVID-19. Таким чином  лише учень 3 класу Власов Артем став переможцем  ІІ етапу Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика (учитель Білоус М.В.)

Із задоволенням здобувачі ліцею відвідують хореографічний гурток «Колібрі» (керівник Бурлуцька Е.Ю.), спортивну секцію «Волейбол» (керівник Тонкоштан С.Ф.), гурток «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навички медіації» (керівник Лагоша Л.І.), гурток «Умілі руки» (керівник Піднебенна Н.В.). Діти, які мають дані творчих напрямків, залучаються до різноманітних загальношкільних, позакласних та позашкільних заходів. Учень 4-го класу Аладін Михайло посів ІІІ місце у І етапі Всеукраїнського конкурсу дитячого малюнка та робіт декоративно-прикладної творчості на протипожежну та техногенну тематику “Пожежі краще запобігти”.

Ефективна робота з потенціалом обдарованої молоді ліцею залишається провідним завданням наступного навчального року для методичної ради, ШМО. Особливо учителям української мови та історії, оскільки їх предмет є профільним у 10 та 11 класах. Залишається  нагальним питання участі учнів у  ІІ, ІІІ етапі Всеукраїнських  олімпіад. Педагогам ліцею потрібно активніше включатися і заохочувати учнів до науково-дослідницької діяльності.

Важливим фактором шкільної освіти є співпраця з закладами вищої освіти. Така взаємодія дає можливість вирішувати проблеми кадрового потенціалу, створення розвиненої сучасної навчальної бази, методичного забезпечення, організації розгалуженої та всебічної роботи з виявлення та розвитку обдарованих учнів. Ліцеєм ведуться переговори щодо підписання угоди про співробітництво з комунальним закладом «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради. Як показує практика, науковці зацікавлені у співпраці зі школою з питань реформування системи освіти. Отже, потрібно реалізовувати всі можливості співпраці з ВНЗ для взаємного плідного результату.

Облік відвідування

Адміністрацією ліцею та класними керівниками здійснювався контроль за відвідуванням учнями навчальних занять: велись журнали контролю, кожного дня відмічались відсутні на уроках в класних журналах та журналах оперативного контролю.

За результатами аналізу, який проводився кожного місяця протягом навчального семестру, було встановлено, що більшість учителів відстежують відвідування навчальних занять учнями та якісно ведуть облік.

Тож класним керівникам і вчителям-предметникам необхідно більш відповідально ставитись до виконання своїх обов’язків,  постійно проводити профілактичну роботу з учнями щодо запізнень, відвідування уроків, з вивчення та неухильного виконання учнями правил внутрішньошкільного розпорядку. ШМО класних керівників повинно приділяти цьому питанню першочергову увагу.

Безпека життєдіяльності та запобігання дитячому травматизму

У ліцеї відбувається системна роботи із профілактики дитячого травматизму та популяризації  здорового способу життя. Педколективом проведена значна робота і велика кількість заходів серед яких семінар «Про ризики прояву булінгу в освітньому середовищі»; батьківські збори «Здорова дитина – щаслива родина». Одним з важливих напрямів роботи  ліцею є створення освітнього середовища для розвитку здорової дитини, формування в учнів свідомого ставлення до свого життя й здоров’я, опанування навичок безпечного життя й здорової поведінки. У класних журналах велися сторінки бесід із учнями з циклу «Я обираю здоровий спосіб життя», проводилися індивідуальні бесіди з батьками та учнями.

Соціальний захист

Як керівник закладу, намагаюся створити належні умови для соціального захисту як учнів, так і всього колективу.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорії, які навчаються  у ліцеї, проводиться згідно з чинним законодавством.  На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Проводиться відповідна робота по їх оздоровленню, всебічному вихованню.

Організація харчування

Для організації харчування дітей у ліцеї створено всі необхідні умови. Відповідно до Розпорядження сільського голови Оскільської ОТГ за кошти місцевого бюджету у ліцеї організоване безкоштовне гаряче харчування для учнів 1-4 класів, дітей пільгового контингенту. За батьківські кошти харчується 81% дітей 5-11 класів. Вартість харчування у ЗЗСО становила 20,00 грн., у ЗДО ясельна група – 28,60 грн., середньо-старша група – 33,00 грн. на дитину, але дякуючи батькам, за забезпечення їдальні овочами, діти мали змогу отримувати решту продуктів згідно норм двотижневого меню у повному обсязі.

У закладі впроваджується система управління безпечністю харчових продуктів (Система НАССР).

Матеріальна база харчоблоку відповідає нормативним вимогам щодо організації харчування здобувачів освіти. У 2020 році харчоблок шкільної їдальні було відремонтовано за рахунок участі у мініпроєкті «Разом в майбутнє». На черзі – поточний ремонт обідньої зали та кардинальна заміна обладнання та меблів. В обідній залі обладнано куточок для миття рук необхідною кількістю умивальників, електросушарками для рук, рідким милом.

Виховна робота

Головною метою виховної роботи у 2020/2021 навчальному році було створення умов для розвитку особистості і самореалізації кожного громадянина України, вихованні покоління людей, здатних працювати і навчатися протягом життя, оберігати й примножувати цінності наці­ональної культури та громадянського суспільства, розвивати і зміц­нювати суверенну, незалежну, демократичну, соціальну та правову державу як невід’ємну складову європейської та світової спільноти.

Відповідно до Основних орієнтирів виховання учнів 1-11-х класів  загальноосвітніх навчальних закладів України виховна робота була побудована за складовими виховної діяльності.

Протягом навчального рок увиховна робота здійснювалася в режимі карантинних обмежень і тому масові заходи проходили в межах одного класу.

Одним з пріоритетних завдань роботи колективу щорічно стає оздоровчий напрямок. Впродовж 2020/2021 року тривала робота по удосконаленню фізкультурно-оздоровчої діяльності через оптимізацію рухового режиму та організацію самостійної рухової діяльності дітей.

Протягом навчального року у Капитолівському ліцеї організовано і проведено:

  • Олімпійський тиждень
  • день українського козацтва (перегляд відеофільму «Наші захисники»),
  • Всесвітній день доброти,
  • Тиждень безпеки життєдіяльності (перегляд відеофільму про безпеку на дорозі у 2 класі; інтелектуальні змагання щодо знань правил дорожнього руху, дорожніх знаків та правил поведінки на вулиці)
  • благодійна акція (надали гуманітарну допомогу погорільцям Луганської області)
  • День Гідності і Свободи (перегляд телевізійного ролика «Україна: заради майбутнього»).
  • Заходи, спрямовані на профілактику торгівлі людьми (бесіда «Як не потрапити у сексуальне рабство», заняття з елементами тренінгу «Умови та причини розповсюдження торгівлі людьми у світі та в Україні», перегляд та обговорення короткометражного фільму «Цирк Батерфляй»
  • День Збройних Сил України (інтелектуальні змагання у формі вікторини)
  • Свято «100 днів у школі»
  • День українськоїхустки (підтримали Всеукраїнську акцію і вдягли хустки своїх мам та бабусь, щоб показати красу українського національного одягу та єдність між поколіннями).
  • Зустріч Святого Миколая
  • Заходи щодо вшанування пам’яті Героїв Небесної Сотні (інсталяція «Харків’яни – Герої Небесної Сотні», урок мужності «Допоки пам’ять в серці не згасає», перегляд документального фільму «Зима, що нас змінила» – про події Майдану 2014 року).
  • День рідної мови (виховна година «Мова – скарб мого народу», тематична презентація «Нас єднає мова»).
  • Свято Букваря.
  • Свято Останнього дзвоника.

Шкільним бібліотекарем систематично організовувалися тематичні виставки літератури до дня Свободи України, річниці Майдану, Дню захисника України,  пам’яті жертв голодомору тощо.

Перед ліцеєм виникає чимало проблем, але найболючіша з них – негативні прояви асоціальної поведінки учнів (грубість, прогули, недисциплінованість, тютюнопаління та ін.), що є соціальною загрозою й потребує наполегливої боротьби з ними.     З 145 учнів закладу  освіти 7 (5%) знаходяться на внутрішньо шкільному обліку як ті, що схильні до правопорушень. Індивідуальну роботу з такими учнями систематично проводять класні керівники, психолог.

Моніторинг стану виховної роботи за 2020/2021 навчальний рік показав, що виховна робота у ліцеї знаходиться на достатньому рівні. Але в організації виховної роботи ліцею є певні недоліки:

– потребує подальшого розвитку робота зі шкільного самоврядування: розширення команди лідерів, підтримці активних і вмотивованих учнів, які прагнуть створювати креативні і цікаві проєкти, активізація участі шкільної дитячо-юнацької організації у заходах  різних рівнів, організації та реалізації учнівських ініціатив;

– необхідне поширення мережі гуртків та їх якісна робота.

Матеріально-технічне забезпечення освітнього процесу

Протягом останніх років приділяється велика увага створенню сприятливих санітарно-гігієнічних умов навчання та праці. Силами адміністрації, педагогів, робітників адміністративно-господарської частини, батьків та учнів приміщення й територія ліцею підтримуються у належному санітарно-гігієнічному стані, відрізняються чистотою та охайністю.

Будівлі ліцею прийняті в експлуатацію понад 40-50 років тому. Але незважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація ліцею разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Наразі потребує ремонту дах їдальні, дах ЗДО, утеплення фасаду ЗДО з боку спалень. Серйозне занепокоєння викликає стан спортивного майданчика ліцею, про що неодноразово піднімалося питання на рівні відділу освіти, старостату, Оскільської сільської ради.

 

Загалом за 2020/2021 н. р. надійшло:

3 900 грн.  – спонсорських внесків       900 грн. (ЗДО) + 3 000 грн. (ЗЗСО)

590 916 грн. – бюджетних                   78 538 грн. (ЗДО) + 512 378 грн. (ЗЗСО)

58370 грн. – батьківських                     26 120 грн. (ЗДО) + 19 332 грн. (ЗЗСО)

343 028 грн. – громадських  (гранти)

1 380 грн. – зароблені закладом

Процес удосконалення матеріально-технічної бази триває поступово та покликаний створити комфортні умови та сприятливе освітнє середовище.

Отже, пріоритетними напрямками нашої роботи у 2021/2022 навчальному році є:

– упровадження концептуальних засад Нової української школи;

–  підвищення педагогічної майстерності, творчого потенціалу педагогів;

–  використання набутого досвіду більшістю педагогів;

–  удосконалення змісту, форм і методів внутрішкільної методичної роботи;

–  досягнення високого рівня навчальних досягнень здобувачів освіти;

–  створення сприятливого психологічного клімату в колективі;

–  формування високого рівня вихованості та ціннісних ставлень учнів;

–  удосконалення управлінської компетентності педагогів;

–  розробка ефективної моделі внутрішкільного моніторингу  освітнього процесу;

–  управління ефективним застосуванням інновацій;

–    управління соціально-психологічним супроводом освітнього процесу;

–  оптимізація використання наявних інформаційних ресурсів;

–  розробка ефективної моделі управління науково-дослідницькою роботою вчителів та учнів;

–  управління результативністю і якістю навчання;

–  активне запровадження тестування як методу педагогічної діяльності;

– розвиток в учнів навичок використання продуктивних методів навчально-пізнавальної діяльності (навчити учнів учитися);

–  оптимізація шкільної освіти шляхом удосконалення дистанційного навчання;

–  активне формування інформаційних компетентностей учнів та вчителів;

–  формування культури усного та писемного мовлення школярів;

–  інтеграція змісту освіти (як міждисциплінарна, так і в межах одного предмета);

–  виховання потреби здорового способу життя;

–  розвиток громадянськості учнів через органи шкільного самоврядування;

–  педагогічна підтримка духовного, морального зростання школярів;

–  оптимізація співпраці педагогів та батьків школи;

–   створення системи  педагогічної діяльності та професійної мотивації співробітників закладу;

–  надання практичної психолого-педагогічної допомоги батькам;

–  управління процесом соціалізації учнів;

–  оптимізація адаптації учнів 1-х, 5-х класів;

–  психолого-педагогічна підтримка інтелектуальної творчої обдарованості;

–  соціально-психологічна адаптація соціально вразливих категорій учнів.

На завершення своєї доповіді, я хочу відмітити, що управління ліцеєм здійснювалося у відповідності з принципами поваги і довір’я до всіх учасників освітнього процесу. Ваші зауваження та пропозиції, критику в свою адресу, я готова вислухати і врахувати в подальшій роботі, в своїй управлінській діяльності.