Капитолівський ліцей Оскільської сільської ради Харківської області
прапор Украiни герб Украiни

Структура закладу

  1. Органом управління ліцеєм є його засновник – ОСКІЛЬСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ІЗЮМСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.
  2. Керівництво ліцеєм здійснюють директор та його заступники. Директор діє у межах повноважень, визначених законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Положенням про дошкільний навчальний заклад,Положенням про освітній округ, Статутом ліцею.

Керівник ліцею здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську  та іншу діяльність закладу.

Керівник закладу призначається засновником у порядку, визначеному законами та установчими документами, з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту (за контрактом).

Директор закладу призначається на посаду та звільняється з посади сільським головою ОСКІЛЬСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ІЗЮМСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ за попереднім погодженням на сесії ОСКІЛЬСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ІЗЮМСЬКОГО РАЙОНУ ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ.

Призначення та звільнення заступників директора ліцею здійснюється директором закладу з дотриманням вимог чинного законодавства.

  1. Ліцей має штатний розпис, що розробляється і затверджується відповідно до вимог чинного законодавства на підставі Типових штатних нормативів закладів середньої загальної освіти, що затверджені МОН.

Прийняття працівників на роботу до ліцею може здійснюватися за трудовим договором, контрактом, у тому числі й на конкурсній основі.

  1. Зміст, форми і періодичність контролю, не пов’язаного з освітнім процесом, встановлюються засновником ліцею відповідно до чинного законодавства.
  2. Діловодство ліцею організовується відповідно до порядку, визначеного чинним законодавством України.
  3. Звітність ліцею встановлюється відповідно до вимог чинного законодавства та державної статистики.
  4. Вищим органом громадського самоврядування ліцею є загальні збори колективу, що скликаються не менше одного разу на рік.

Делегати загальних зборів колективу (конференції) з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:

  • працівників закладу – зборами трудового колективу;
  • учнів закладу ІІ-ІІІ ступенів               – класними зборами;
  • батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: від працівників  – 15, учнів – 15, батьків і представників громадськості – 15.

Термін їх повноважень становить один рік.

Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів.

Право скликати загальні збори (конференцію) мають голова ради закладу, директор ліцею, засновник, учасники зборів.

Загальні збори:

  • обирають склад ради закладу, батьківського комітету та піклувальної ради;
  • затверджують плани роботи ради закладу, батьківського комітету та піклувальної ради;
  • заслуховують звіт директора й голів ради та батьківського комітету закладу;
  • розглядають питання освітньої, методичної й фінансово-господарської діяльності ліцею;
  • затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу.
  1. У період між загальними зборами (конференцією) діє рада закладу.

8.1. Метою діяльності ради є:

  • сприяння демократизації і гуманізації освітнього процесу;
  • об’єднання зусиль педагогічного й учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку закладу та удосконалення освітнього процесу;
  • формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління ліцеєм;
  • розширення колегіальних форм управління закладом;
  • підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією освітнього процесу.

8.2. Основними завданнями ради є :

  • підвищення ефективності освітнього процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
  • визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку закладу;
  • створення належного психологічного клімату у ліцеї;
  • формування навичок здорового способу життя;
  • сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;
  • підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення освітнього процесу здобувачів освіти, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • сприяння організації дозвілля та оздоровлення здобувачів освіти;
  • підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення освітнього процесу;
  • ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;
  • стимулювання морального та матеріального заохочення здобувачів освіти, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
  • зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та ліцеєм з метою забезпечення єдності освітнього процесу;
  • організація громадського контролю за харчуванням і медичним обслуговуванням здобувачів освіти;
  • контроль за витратами бюджетних асигнувань.

8.3. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, здобувачів освіти ліцею, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами закладу. Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами. На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.

8.4. Рада ліцею діє на засадах:

  • пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
  • дотримання вимог законодавства України;
  • колегіальності ухвалення рішень;
  • добровільності і рівноправності членства;
  • гласності.

Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами. Кількість засідань визначається їхньою доцільністю, але має бути не менше чотирьох разів на навчальний рік. Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора ліцею, власника (засновника), а також членами ради. Рішення ради приймається простою більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів. У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради. Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту ліцею, доводяться в семиденний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості. У разі незгоди керівництва ліцею з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання.

До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету ліцею.

8.5. Очолює раду ліцею голова, який обирається зі складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники. Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їхньої роботи визначаються радою. Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності ліцею, пов’язаної з організацією освітнього процесу, проведенням оздоровчих, культурно-масових заходів.

8.6. Рада ліцею:

  • організовує виконання рішень загальних зборів;
  • вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;
  • спільно з адміністрацією розглядає і погоджує план роботи ліцею та здійснює контроль за його виконанням;
  • разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту ліцею;
  • погоджує режим роботи ліцею;
  • сприяє формуванню мережі класів дошкільного закладу освіти, ліцею, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
  • приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників ліцею медалями: золотою «За високі досягнення у навчанні» або срібною «За досягнення у навчанні», похвальними листами «За високі досягнення у навчанні», похвальними грамотами «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;
  • разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів, варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби здобувачів освіти, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
  • погоджує робочий навчальний план на кожний навчальний рік;
  • заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників із питань освітньої та фінансово-господарської діяльності;
  • бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій учителям;
  • виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи із здобувачами освіти;
  • виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
  • вносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
  • ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
  • сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів із здобувачами освіти;
  • розглядає питання родинного виховання;
  • бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов здобувачів освіти, які перебувають у несприятливих соціально-економічних умовах;
  • сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
  • розглядає питання здобуття здобувачами освіти обов’язкової загальної середньої освіти;
  • організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням здобувачів освіти;
  • розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи ліцею;
  • вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;
  • може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.Склад комісій та зміст їхньої роботи визначається радою.
  1. Директор ліцею:
  • здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівнів працівників;
  • забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;
  • забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;
  • забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу;
  • призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;
  • сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування;
  • сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу;
  • забезпечує дотримання вимог охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
  • розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу;
  • підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи освітнього процесу, заохочення творчих – пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
  • забезпечує права здобувачів освіти на захист їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування здобувачів освіти;
  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
  • за погодженням із профспілковим комітетом затверджує правила внутрішнього трудового розпорядку, посадові обов’язки працівників закладу;
  • створює умови для творчого зростання педагогічних працівників, пошуку та застосування ними ефективних форм і методів освітнього процесу.
  1. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників визначається на підставі законодавства директором ліцею. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин із окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.
  2. У ліцеї створюється постійно діючий дорадчий колегіальний орган – педагогічна рада. Головою педагогічної ради є директор ліцею.
  3. Педагогічна рада розглядає питання:
  • удосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу, планування та режиму роботи ліцею;
  • переведення здобувачів освіти до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;
  • підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, упровадження в освітній процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
  • морального та матеріального заохочення здобувачів освіти та працівників ліцею.
  1. Робота педагогічної ради планується в довільній формі за потребами ліцею. Кількість засідань педагогічної ради визначається їхньою доцільністю, але не може бути менше чотирьох разів на рік. Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.
  2. У ліцеї можуть створюватись батьківські комітети (ради) (далі – комітети), рішення про створення яких приймається на загальних зборах батьків відповідних класів (класу) або закладу. Діяльність комітету здійснюється відповідно до Примірного положення про батьківські комітети (ради) загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженого чинним наказом Міністерства освіти і науки України.

Комітети є добровільними громадськими формуваннями, створеними на основі єдності інтересів батьків щодо реалізації прав та обов’язків своїх дітей під час навчання у ліцеї.

  1. Батьківський комітет ліцею формується з голів батьківських комітетів класів, які діють від їх імені. Голова батьківського комітету закладу може бути членом ради закладу, може брати участь у засіданнях педагогічної ради ліцею під час розгляду питань, що стосуються компетенції комітету, із правом дорадчого голосу. Кількісний склад й термін повноважень батьківського комітету визначаються загальними зборами. Збори батьківського комітету закладу (класів) проводяться не рідше двох разів на семестр. Правомочний склад зборів становить не менше як дві третини від загальної кількості членів комітету. Рішення зборів комітетів доводиться до відома батьків, керівництва ліцею, а за необхідності до органів самоврядування  у 7-денний термін. Комітети можуть звітувати про свою роботу перед зборами батьків один раз на рік – у день виборів нового складу комітетів.
  2. Батьківські комітети мають право:
  • брати участь в обстеженні житлово-побутових умов здобувачів освіти, які перебувають у несприятливих соціально-економічних умовах;
  • звертатися до директора, класного керівника й ради закладу щодо роз’яснення стану та перспектив роботи з питань, що турбують батьків;
  • скликати позачергові батьківські збори;
  • сприяти покращенню харчування здобувачів освіти;
  • сприяти дотриманню санітарно-гігієнічних та матеріально-технічних умов функціонування ліцею;
  • брати участь у прийнятті рішень стосовно організації оздоровлення здобувачів освіти;
  • звертатися до відповідних органів управління освітою, органів громадського самоврядування з питаннями, пов’язаними з навчанням і вихованням здобувачів освіти;
  • виносити на розгляд директора і педагогічної ради пропозиції щодо позакласної та позашкільної роботи із здобувачами освіти, організаційно-господарчих питань, покращення роботи педагогічного колективу з батьками здобувачів освіти.
  1. У ліцеї можуть створюватись громадські організації здобувачів освіти та працівників, що діють відповідно до чинного законодавства України.